Podcastek – új közösségi média felület a láthatáron?

Az elmúlt évtizedben fokozatosan terjedt hazánkban is az online rádiózás, valamint visszahallgathatóak lettek a legnépszerűbb adások is, például a Rádió1 reggeli beszélgetős műsora, a Balázsék. A felmérések pedig megerősítették, hogy noha a rádió talán elavult formátumnak tűnik, az embereknek mégis igénye van a szórakoztató és a tematikus adások hallgatására, melyeket elsősorban utazás közben, vagy akár a házimunka ideje alatt hallgatnak meg.

Erre az igényre adott megoldást a podcastek elterjedése, amely egy régi formátum felújított változata és ma már Magyarországon is népszerűnek számít. Elsőként indított podcastet az ismertebb emberek közül Ördög Nóra és Nánási Pál, majd Őket követte Dóbó Ági és férje Kiss Csaba. Továbbá hazai influenszerek is elindították ezen platformjukat is, ilyen például Viszkok Fruzsina Púdermentes című adása, vagy a Trió nevű podcast Henry Kettner és barátai társaságában.

A podcastekre általánosságban jellemző az egy órás hossz, és szinte mindig egy adott témához kötődnek, amelyet így a házigazda és a vendégei közösen veséznek ki. Az adások heti rendszerességgel jelennek meg, alkalmanként termék és szolgáltatás megjelenést is tartalmaznak, és gyakori, hogy az adott téma egy-egy kiemelkedő szakértője is bekapcsolódik a beszélgetésbe.

Noha túlzás lenne közösségi médiának hívni a podcasteket, az egészen biztos, hogy népszerűségük miatt újfajta hirdetési felületet nyújthatnak a cégek számára, ráadásul komoly segítséget nyújthatnak a közösségépítés esetében is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük