Minden 5. perc reklámmal telik a TV-ben

A 2021-es első negyedévi Nielsen Közönségfelmérés adatai alapján egy átlagos magyar naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a tévé készülék előtt.

Pontosítva nemekre: a nők 5 és fél órát, a férfiak pedig 4 óra 53 perecet. Ebből az időből átlagosan 11 percet töltöttünk hírműsor nézésével és 37 percet reklámok nézésével, ami átlagosan 142 db reklám filmnek felel meg.

A pandémia hatására 2020-hoz képest a televízió előtt töltött idő a teljes népesség körében 3 perccel növekedett meg.

Korosztályt tekintve pedig a következőképpen alakultak a tévé előtt töltött idők:

  • 4-17 évesek: 2 óra 54 perc
  • 18-49 évesek: 4 óra 3 perc
  • 60 év felettiek: 7 óra 51 perc

Iskolázottság szempontjából pedig a diplomások tévéztek a legkevesebbet, 2 óra 53 percet.

A sugárzott reklámok száma az utóbbi években dinamikusan növekedett, 2021. január és március között 41281 db reklámfilm került adásba a Nielsen által vizsgált csatornákon, ami 10%-kal meghaladja az 1 évvel ezelőtti eredményeket. Továbbá a vizsgálatokból kiderült, hogy a reklámfilmek 5,894 millió nézőt értek el a 4 évnél idősebb, tévével rendelkező háztartások körében.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük