A koronavírus hatása az influencer marketingre

Az influencer szó, magyarul véleményvezérek azok a közösségi médiában aktívan jelen lévő személyek, akiket több ezren követnek és hatással vannak követőikre. Segítségükkel építhetjük márkánkat, bevezethetjük új termékünket vagy szolgáltatásunkat a piacra.

Hazánkban is egyre több cég különít el marketing költségvetéséből influencer marketingre, viszont a Covid-19, ahogy más költségekre és bevételekre is, így erre is komoly hatást gyakorolt.

A veszélyhelyzetben változtak a vásárlói szokások, így például a költségesebb kozmetikai termékek háttérbe szorultak, előtérbe helyezve például a kézfertőtlenítőket. Emiatt a szakemberek legfőképp olyan termékeket/szolgáltatásokat helyeznek előtérbe, amelyekre most szükség van.

Ezenfelül az influencereknek megszűntek vagy jobb esetben eltolódtak azok az együtt működéseik, amik utazással, szórakoztatással kapcsolatosak. Viszont ezzel ellentétben mivel a távolságtartás és az óvintézkedések betartása hatványozottan fontos, így több márka is alkalmazza őket egy termék promótálásra, hiszen ők otthonukba komolyabb költségvetésű stáb nélkül is eltudják készíteni a célközönség részére a videós tartalmakat.

Megfigyelték, hogy a már elkészült kampányok jobban teljesítenek, mint korábban bármikor, amelynek az oka az, hogy az emberek sok időt töltenek otthon. A felmérések eredményei pedig azt mutatják, hogy a szponzorált tartalmaknál megnőtt a kedvelők száma.

A sok otthon töltött idő hozadéka pedig a nagyobb mértékű közösségi média fogyasztás, így a nagyobb cégek továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek ezekre a tartalmakra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük