2021 online egészségügyi marketing trendjei

A következő trendek már 2020-ban is megfigyelhetőek voltak, viszont orvosok és magán egészségügyi intézmények csak kisebb hányada alkalmazta, 2021-re nagyobb számban várható ezeknek a trendeknek a megjelenése.

5 Tipp a megfelelő kommunikációhoz:

  • Online diagnosztika/konzultáció: Mivel a COVID-19 járvány miatt bevezetett korlátozások megnehezítették a páciensek dolgát, több orvos, illetve magánegészségügyi intézmény is bevezette az online konzultációt, illetve diagnosztikát. Természetesen ennek hatékonysága nagyban függ a szakterülettől, ám sokan rájöttek, a megfelelő módon használva az online konzultáci
    ót, megakadályozható, hogy a betegek feltorlódjanak a rendelőben. Emellett a videós megbeszélések során lehetőség nyílik az előzetes felmérésre is.
  • Online értékelések/vélemények: miután kevesebbet találkozunk ismerőseinkkel, kollégáinkkal, rokonainkkal, így az orvoskeresés kapcsán felértékelődtek a páciensek által írt online vélemények.
  • Naprakész, egyértelmű kommunikáció: a páciensek szeretik/szeretnék előre tudni, hogy pontosan mennyibe kerül, hol van, és mi történik a vizsgálaton. Mivel a korlátozások miatt kevésbé megvalósítható, hogy egymás után akár több orvost is felkeressenek, ezért jellemzően azt választják, akiről már előzetesen kideríthetik a számukra legfontosabb információkat.
  • Fontosabb a keresés: napjainkban már teljesen az életünk részévé vált a Google kereső használata, így nem mindegy, hogy egy-egy szakrendelés megjelenik-e a találati listán a keresések után. Ehhez viszont igényesen megírt cikkek és professzionális keresőoptimalizálási technikai beállítások szükségesek.
  • Elérés: páciensek elérése a megfelelő platformon, megfelelő célcsoport megtalálása.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük